Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-12-22

Tåg, omorganisation och Zwift


Hej och god eftermiddag!

Alltså uppkopplingen på tåg... Så oerhört trögjobbat. Men ska man, som jag, åka tåg från Dalarna till Skåne så finns det ju tid i alla fall. Så det gör liksom inget att internetuppkopplingen är kass. Ska alltså ta mig ner till södern ikväll och jag har hunnit en ganska bra bit på väg. Cirka tre timmar på väg faktiskt. Har nu bytet i Mjölby som nästa höjdpunkt där jag får 31 minuter att springa till ICA på.

Hade väl tänkt hinna med lite mer här på tåget också, så jag får sätta lite fart. Blev bara så sjukt trött då jag åt lunch innan jag satte mig på tåget och väl där så vaggas man ju så skönt. Så jag blundade faktiskt en stund också och sedan när jag vaknade så var jag så seg. Det blev lite för lite sömn i natt och jag har nu gått på julledigt. Så många faktorer som bidrar till denna trötthet. På jobbet har det varit intensivt som alltid, vi är nämligen mitt inne i en ny omorganisation. Vi omorganiserade ju oss förra året vid den här tiden och nu ska vi gå från bolagsform till landstingsförvaltning. Många av medarbetarna har då valt att inte gå med in i Landstinget, så för oss som blir kvar så blir det väl lite extra mycket att göra efter ledigheten antar jag. Det är nog någonstans kring 10-15% av personalstyrkan som inte stannar kvar. Dom flesta är också sådana som har jobbat ett tag och sitter inne på en del viktig kunskap och erfarenhet. Inget man ersätter över en dag. Så det har varit mycket för hjärnan ett tag nu. Märklig känsla idag också att inte bara säga god jul och gott nytt år till flera kollegor, utan att också tacka för den här tiden. Bland oss som ska gå från bolag så är jag nu den som jobbat sjätte längst, om jag räknat rätt. Då är vi ca: 90 medarbetare totalt. Så jag börjar bli gammal i går'n. Jag gillar ju utmaningar, så det både hoppas och tror jag att jag kommer få under 2018.

Det ska bli riktigt skönt att få komma ner till Skåne och vila upp mig.*

Oavsett hastighet och mottagning på den här internetuppkopplingen så måste jag ju ändå säga att det är rätt skönt att åka tåg. Andra gången i rad nu som jag väljer detta färdsätt när jag åker till Skåne. Kostar ungefär som bilen, tar lite längre tid men det går ju att jobba undan lite annat under tiden. Har i alla fall lyckats stänga ner jobbmailen nu och övergått till privata "jobb".

Tipsar också om dagens lucka, innan jag glömmer det. Den hittar ni här: http://oijer.blogspot.se/2017/12/lucka-22-toppfysik.html

Körde ett Zwift-race igår och lyckades bli 5:a av 53 med resultat. Inte helt nöjd i vanlig ordning men blir jag någonsin helt nöjd med något? Jag blir liksom överraskningsavhängd så ofta när jag tävlar, lite tröttsamt men jag får väl bara lära mig att ta i och köra ikapp folk igen helt enkelt. Det såg ett tag ut att kunna bli en ganska sömnig historia men så blev det lite fart ändå mot slutet. Landade på nästan 40 minuter med 172 i snittpuls och 317 i snitteffekt (watt). Linda och jag körde samma race, hon i B-klass och jag i A-klass. Ändå lite kul att få stå i samma startfålla men med drygt 65 fysiska mil mellan oss.
Zwift, vilken grej!

Ah, nu rullar vi ut ur Motala. Jag ska packa ihop mig inför tågbytet och sedan jobba vidare lite med en miljon mejl och den här bloggen med dess kalendertävling. Det släpar liksom lite efter men så blir det ibland när det är mycket annat också.

Foto: Niklas Wallner.

Läste ni förresten RedBulls artikel om Hagströmska cykelgymnasiet i Falun? Gör det annars, sjukt bra och en imponerande verksamhet som finns där hemma. Om ni inte har läst den så läs den här: https://www.redbull.com/se-en/the-swedish-school-that-creates-the-next-generation-of-rippers

* vi ska i helgen träna två gånger, fira födelsedag, jul och köra upp till Falun igen. Inte jättemycket vila kanske, men sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar