Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-12-31

Tack för 2017!

Gott nytt år!

Ja, det är några timmar kvar på 2017, men den hälsningen känns ändå rätt så här den sista dagen på 2017. Många av er kanske lämnar några nyårslöften inför det nya året, andra av er kanske redan har lovat tillräckligt. Själv är jag ju sådan att jag hellre sätter fart och gör någonting direkt än att vänta till ett visst datum för att börja. Men samtidigt så är ju ett nytt år ett bra avstamp för något nytt om man vill få till en förändring. Har ni några nyårslöften och vad går dom i sådana fall ut på?`

Nedan tänker jag superkort bara summera mitt 2017, tack för att ni hänger med mig i vått och torrt och hejar på i både motgång och framgång. Det motiverar mig ju att fortsätta dela med mig av min cykling. Förhoppningsvis får jag behålla hälsan och cykla mycket även i framtiden. Älskar't!

Mest gillade:
Den av mina bilder på Instagram som flest har gillat. https://www.instagram.com/p/BStZiQTBeZ0/

Mest episka cykling:
Epic Israel med tillhörande ökencykling, läs allt om Lindas och mitt äventyr i Israel via denna tagg: http://oijer.blogspot.se/search/label/Epic%20Israel

Mest positivt överraskande cykelställe:
Trysil. Så fantastisk cykling så nära, det var några härliga dagar som ni kan läsa om här: http://oijer.blogspot.se/search/label/Trysil

Bästa resultat:
Segern i Hackmora MTB-uphill. Ett litet lopp men en bra prestation. Läs mer om det här: http://oijer.blogspot.se/2017/09/jag-vann-hackmora-mtb-uphill.html

Det har varit många höjdpunkter under året, men det har också gått tungt på många lopp. Så kan vi ju inte ha det! Under 2018 ska det gå fortare, längre och hårdare. Kommer bli toppen det.

Under 2017 hann vi med en massa kul utanför cyklingen också, Linda och jag tog med barnen till olika vardagsäventyr och utforskade skog, mark och Skåne. Mer sånt hoppas jag på under 2018! Älskar små vardagsäventyr.

En liten träningssammanfattning för kalenderåret 2017:
Tid: 411:57:23 h:m:s
Distans: 7.657,50 km
Medelfart: 18,6 km/h
Maxfart: 78,7 km/h
Medelpuls: 142 slag/min
Maxpuls: 194 slag/min
Medelkraft: 228 W
Max kraft: 1.487 W
Medelcykeltakt: 81 varv/min
Medeldistans: 26,22 km
Max distans: 161,15 km
Medeltid: 1:24:22 h:m:s
Max tid: 5:53:12 h:m:s

Nästan 412 timmar alltså. Att jämföra med till exempel 2016 då jag tränade nästan 380 timmar eller 2015 då jag tränade 442 timmar. Kanske blir 2018 året då jag cyklar över 500 timmar?! Ambitionen är i alla fall hög och motivationen likaså. 

Avslutningsvis vill jag passa på att tacka årets supporter som gjort mycket av min cykling möjlig: Linda.
Utan dig hade det inte blivit ett så bra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar