Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-12-19

Lucka 19: Svett, svett och tårar

Hej och god kväll!

Idag har det tävlats Zwift nere i källaren. Jag körde en sådan där World Cup League nu med start 20:05. 195 startande och jag ville försöka göra en bra insats för att se om jag liksom är bra nog för den riktiga World Cup:en som börjar under 2018. Jag var 48 förra gången vilket var ganska långt från vad jag hade förväntat mig. Så idag jävlar.

Starten går och eftersom jag inte kan banan så kör jag ganska hårt under första varvet för att slippa överraskningar. Sitter långt framme och gör det mesta rätt liksom. Fixar allt och klarar av varv ett av fyra i täten. Det finns en liten backe ungefär halvvägs in i det 12 kilometer långa varvet. På varv två så exploderar det i mina ben i den backen. Alla tycks vara med på att spräcka fältet där och mina ben som fått jobba hårt under första ett och ett halvt varven kan liksom inte öka tillräckligt mycket i backen utan jag blir avhängd. Skitdrygt.

Hamnar med en stackars dansk, vi kör ikapp några cyklister men ett varv senare så kommer en stor klunga ifatt oss. Så lite drygt ett varv fick jag åka med en stor klunga mot målet. Klarar av att gå med i alla småbackar in mot mål och blir 7:a av dom 31 i min klunga. Totalt så blev det preliminärt en 39:e plats. Inte heller vad jag hoppats på, men bättre än så här är jag inte i alla fall.

Saker att ändå vara jävligt nöjd med:
Över 20 minuter hade jag 343 watt som bäst. Jämfört med Kompiskampen som jag hade 342 på.
Höjde mitt FTP på Zwift från 322 till 327 watt.
311 watt under 66 minuter är ju också ganska högt, liksom snittpulsen på 174 (90% av max).

Där gick repet och jag såg täten glida iväg.

Dags för målgång, Linda tog denna skärmdump åt mig..

Oh Yeah!

Svettigt, trots fläkt. Foto: Linda

Preliminär resultatlista: https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=33095
Garmin-data: https://connect.garmin.com/modern/activity/2387541430

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar