Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-03

Så här mycket har jag tränat det senaste året


Hej och god kväll!

Idag så kom Linda till Borlänge och mötte upp mig när jag skulle hem från jobbet. Tillsammans så körde vi mestadels på banvallen från Bomsarvet via Aspeboda och mot Källviken. Eftersom jag inte ätit lunch idag så blev jag rätt hungrig ungefär halvvägs men det var ju bara att bita ihop och tugga på. Har sedan proppat i mig en hel del, så nu är jag rätt proppis.

Snart blir det lite fredagsmys med halloween-tema här hemma, ska bli härligt. Jag lät bli att äta godis i 35 dagar, men igår började jag igen. Än så länge i väldigt måttliga mängder i alla fall. Gott är det ju.

Eftersom jag nu börjat på ett nytt träningsår så kan jag kika tillbaka i Garmin Connect på hur mycket jag tränade under det föregående. Det blev 396 timmar och 15 minuter med en medelpuls på 142. Jämfört med föregående period så hade jag då tränat 392 timmar och 9 minuter, med en snittpuls på 144. Drygt fyra timmar mer men ungefär en procent lägre snittintensitet alltså. Maxpulsen bägge åren blev 191. Nästa år så kanske jag både höjer mängden och snittpulsen?!

Hur mycket har ni tränat det senaste året och vad siktar ni på till nästa?

2 kommentarer:

  1. 333 timmar, 260 träningspass. Siktar på 380 timmar nästa år. Hur många pass hade du?

    SvaraRadera
  2. 634 timmar, 290 pass. Det kommer att bli ca 700 timmar de kommande året.

    SvaraRadera