Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-19

Nu har jag testat Zwift!

Hej och god kväll!

Idag hade Linda och jag tänkt cykla ute igen men planerna ändrades. Istället så har jag nu på kvällen testat Zwift för första gången. Om det var kul? Noterade den högsta maxpulsen sedan 2012! Visst att jag också varit förkyld länge och inte var i toppform kanske, men ändå. Bara att nå dit kräver ju en insats.

Precis när jag skulle testa att köra så såg jag att man kunde gå med i någon "ride" som skulle starta tre minuter senare, så jag anmälde mig dit. Missade att jag väl skulle klicka på en till knapp sedan när den startat, men kom iväg ändå. Massor av cyklister var med och det var ju skoj att åka förbi folk. Efter ett tag så var det givetvis svårare att köra ikapp och ifrån folk. Tydligen var det en lång backe med på den banan som jag valt och Linda hetsade mig mot slutet för att ta något KOM. Körde skiten ur mig, nådde maxpuls och dog. Det visade sig dock att banan fortsatte även efter krönet....

Körde en stund till innan jag tyckte det fick räcka. Hade ju inte kollat innan hur lång själva passet var eller så men jag hade fått min träning och det var väldigt roligt. Tror även Linda tyckte det var roligt att titta på...
190+ i puls när Linda säger: "se glad ut"...

En bild från alldeles i början.

301 watt i lite drygt 36 minuter, sedan gav jag upp för dagen. Vi skulle ju äta mat och jag hade faktiskt inte koll på hur lång "ride" jag var med på...

Högsta maxpulsen på fem år.

Det kommer absolut bli fler pass på Zwift, det där var ju skitkul!

4 kommentarer:

  1. Monark och Zwift, är det tack vare Garmin-pedalerna?
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det bör det varit med tanke på att den Monarken Henrik har inte har något interface för att läsa ut effekt. Har man en nyare LT2 eller någon av LC-modellerna kan man köra en Raspberry Pi 3 som sänder ut effekt och kadens via ANT+ och Bluetooth för att köra t ex Zwift.

      Radera
  2. Vänta tills du testat Zwift med en smart trainer :)

    SvaraRadera
  3. Här är några bra länkar att fördjupa sig i.
    https://zwiftblog.com/schedule/
    https://zwiftblog.com/links/
    https://zwiftblog.com/route-details/

    Favoritturen för mig är The Pretzel 1300 höjdmetrar
    http://veloviewer.com/segments/12118762?referrer=Embed_zwiftblog.com

    SvaraRadera