Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-26

Let's Zwift again...



Hej och god förmiddag!

Ny dag, nya möjligheter. Dessutom söndag vilket innebär att vi snart äntligen får gå till jobbet igen. Men innan vi firar den stora höjdpunkten så kan ni få läsa lite om att jag har kört Zwift igen. Kul va?

Efter en gårdag med hockey, fikaförsäljning, biobesök, fika på stan och handling så blev det tacos och Zwift på kvällen. Först jag och sedan Linda.

Jag körde något som hette WBR 3 Laps Hilly #pst. Tre kuperade varv alltså och totalt så skulle ca: 27 kilometer avverkas i tävlingsfart. Full fräs från start och 488 watt under en minut i början och dom första 11 minuterna på 341 watt. Att jämföra med Kompiskampen i november som jag körde på 335 watt.  Jag behöver väl inte påpeka att det gjorde ont i benen därifrån?
Där blev jag också avhängd så med syramättade ben så hamnade jag i ingenmansland.

Knappt 10 minuter in i loppet och en kort andhämtningspaus innan allvaret tog vid igen och jag blev avhängd..

20 minuter in i loppet och i ingenmansland.

Lyckades komma in i någon slags tempo till slut på strax under 300 watt, kom ifatt en amerikan och vi gnetade på mot målet. Men med runt 5-6 kilometer kvar eller något sådant så kom en stor grupp ifatt oss, lite trist givetvis men vad ska man göra? Köra fortare givetvis. Men nu var jag ju trött så det alternativet fanns liksom inte riktigt kvar. Istället hängde jag kvar till spurten där jag krämade ur det sista. Blev inte först i gruppen men långt ifrån sist i gruppen i alla fall. Vi körde om placeringarna 10-23 och jag blev preliminärt 16:e. Hade inte mycket mer att ge. Det var två andra svenskar med där också i samma grupp. Pa Persson blev 11:a och Per Friman blev 21:a.

Lite data. All data hittar ni på Garmin Connect annars. Själva loppet tog 40 minuter och 33 sekunder och jag hade 173 i snittpuls och 311 watt i snitt...

Nu bakas det lussekatter här och jag behövs på annat håll än datorn nu. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar