Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-06

Kompiskampen säsong 4, del 1!

Hej och god kväll, kära bloggläsare!

Hoppas att ni har haft en motiverande måndag och är redo för att fortsätta trumma på resten av veckan. Min vecka inleddes i ett högt tempo och fortsatte sedan med mötesmåndag hela dagen lång. I Mora och med bra möten, så det var bara trevligt. Hade bland annat ett möte i huset till höger i bilden nedan och det är ju alltid trevligt.


När arbetsdagen i Mora tog slut så drack jag en Nocco skumtomte för att väcka kroppen lite inför kvällens övningar. Planerade nämligen att genomföra vinterträningens första försök på Kompiskampen!

En snabb googling berättade hur jag hade presterat tidigare och jag tänkte att jag nog inte var så dålig som när jag varit sämst i november, men inte heller lika bra som när jag var bäst. Så någonstans mitt i mellan borde jag landa. Invägningen sa 69.6 kilo iförd cykelbyxor, cykelstrumpor och pulsband så det var en bra novembervikt i alla fall. Startade uppvärmningen och körde 2 minuter på 200 w, 2 minuter på 250 w, 2 minuter på 275 watt och så 2 minuter på 300+ watt innan jag började justera speglar och satte igång fläkten. Trampade sedan ur benen en liten stund, valde musik och drack lite innan det var dags att veva igång.

Målsättningen var att hålla 94 i kadens med 3.4 kilos motstånd, alltså 319.6 Monarkwatt. I vanlig ordning så kändes det ganska så lätt i början, så i vanlig ordning så började jag att öka. Halvvägs in i tjugan så hade det dock börjat bränna en del i benen och jag låg på en snittkadens av 95. Kunde dock inte längre få benen att snurra runt med samma intensitet längre utan dom surnade snabbt. Har tydligen ca: noll mjölksyratålighet nu, men så får det vara i november. Fick gå ner rätt mycket för att överhuvudtaget överleva. Lyckades hur som helst fullfölja denna tjuga trots ett flertal mentala övertalningsförsök om att ge upp och landade till slut på 93 i kadens. Alltså 316.2 Monarkwatt, för er som inte redan har räknat ut det.

Stigande puls och watten sjönk lite där efter ungefär 23:20 av mitt pass. Försökte öka igen med fem minuter kvar men fick snabbt överge dom tankarna. Ökade dock det jag hade under sista biten. Nu behöver jag inte göra om det här på en månad igen. Skönt.

För att ni ska kunna jämföra mitt resultat mot mina gamla resultat (för ni jämför väl inte mot er själva...?) så får ni min historik här:
Kompiskampen 16/17:
7:e November 300 watt och 70.5 kilo
10:e december 320.1 watt och 72.2 kilo
7:e januari 332.5 watt och 72.6 kilo
23:e februari 342 watt och 71.2 kilo

Kompiskampen 15/16:
5:e november 338.4 watt och 69.7 kilo
24:e december 313.5 watt, 69.9 kilo
30:e januari 329 watt och 68.4 kilo
26:e februari 347.8 watt och 69.6 kilo

Kompiskampen 14/15:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo
22 Februari 345.6 watt, 69.6 kilo
22 mars 355.2 watt, 68.9 kilo

Nu gäller det bara att få till en sådan där helt sjuk ökning som jag hade vintern 14/15, men hur svårt ska det kunna vara?! Kör ni också Kompiskampen? Jag tycker att det är ett kul inslag i vinterträningen och jag får ett kvitto på hur träningen går samt ett utgångsläge att lägga upp min träning utifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar