Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-30

Inkräktare, vinterlandskap och Le Peloton

Hej och god kväll!

Igår kväll när Linda och jag kom hem så fann vi spår i snön på gården. Det hade ju kommit väldigt mycket snö, så det var inte direkt svårt att se dom i den två decimeter djupa nysnön. Det var någon som hade tagit sin cykel in på gården, ställt den på gräsmattan, gått runt till baksidan och upp på uteplatsen där jag också har en dörr in till köket. Sedan gått tillbaka längs husväggen, till källardörren, sedan vidare runt nästa hörn där jag har ett källarfönster och sedan tillbaka till sin cykel och bort från gården igen. Alltså om det var någon jag kände så hade den väl gått till ytterdörren? Först dessutom. Nu fanns inga spår alls uppför trappan till ytterdörren...

Så, vem var det egentligen och vad gjorde den personen här? Spanade inför ett framtida inbrott? Letade efter något?  Lite otäckt är det ju faktiskt. Märkligt också. Varför cykla hit och gå runt när det är nysnö om man nu ska smyga? Är det någon jag känner och vad ville den egentligen? Det snöade ju igår, men spåren var så färska att gick att se mönstret under skon i avtrycken i kramsnön.

Nåväl. Linda och jag skottade snö så det stod härliga till, sedan tog vi en promenad i vinterlandskapet.
Det är fint här i Stennäset.

Idag har vi kört Le Peloton. Det blev en lite speciell variant med all snö som vi fått dom senaste dagarna. Kul ändå givetvis, även om jag inte var speciellt snabb i sammanhanget. Cyklade till jobbet efteråt och fick ihop 1.51 innan jag stämplade in. Gött mos!
 Linda i Brunnsgränd, Faluns smalaste gata.

Uppvärmda och redo att starta fartsträcka ett, anförda av Niclas Brus.

Gruppen bakifrån också.

Det var ett parti som var lite svårcyklat... Jag försökte länge och väl, men sedan fick även jag ge upp och börja springa.

Nöjd kille.

I Borlänge, bara någon enstaka minut från mitt jobb.

Niclas Brus fångade mig på bild när jag kämpade emot snön...

Imorgon kör vi igång med kalendern i min blogg, med massor av fina priser! Det blir (nog) inte ett pris varje dag fram till och med julafton, men vi kommer ha kul ändå. Glöm inte att besöka bloggen nu under december alltså. Lägg till ett bokmärke, lägg in den i era flöden, ange den som startsida och så vidare! Gilla min Facebook-sida så får ni ju också påminnelser... Ja, eller ni gör ju som ni vill förstås. Jag är i alla fall taggad på adventskalender nu!

Här får ni för övrigt lite Garmin-data från morgonens tur:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar