Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-07

Hem, söta hem


God kväll!

Alltid skönt att komma hem ändå på något vis. Även om jag, för att citera en bitter skidåkare, "inte hade något att komma hem till". Linda är i Skåne och inga barn är hemma. Så jag kom hem till ett tomt och mörkt hus. I normala fall så hade jag använt den här tiden för att träna, men vet ni vad? Igår kväll efter att jag kört Kompiskampen så sa jag till Linda att jag kände något i halsen. Nu är jag kanske väldigt känslig när det kommer till sådant där och jag skulle inte påstå att jag är sjuk idag, men något skit i halsen är det i alla fall. Mina kollegor undrade om jag kommit in i målbrottet... Så jag tar det säkra före det osäkra och kör vilodag idag med hopp om snabb bättring. Kanske lite extra sömn i natt kan göra skillnad?

Även om huset var tomt, mörkt och kallt så älskar jag ändå stället. Precis lagom och rätt för mig på något vis. Inte vräkigt men fyller sin funktion. Inte centralt men ändå nära till det mesta. Inte ute i skogen, men precis på gränsen. Om man åker från falu centrum och passerar mitt hus så kan man säga att man lämnar tätorten och kommer ut på landsbygden precis här. Det är dessutom ett populärt stråk för folk som tränar cykling eller rullskidor här utanför och även en del löpare passerar. Så det är lätt att inspireras och träningsmöjligheterna startar precis utanför dörren.

Jag kan väl ärligt säga att det ekonomiskt inte har varit lätt att bo i huset det senaste året, att klara en hushållsekonomi med två inkomster är inte alltid lätt. Att göra det på en inkomst är allt annat än lätt. Men jag klarar mig och har blivit ekonomiskt mycket mer intresserad och det är ju bara bra.

På jobbet är det rätt mycket just nu, är "vikarie" för en ledig kollega och det är faktiskt riktigt kul. Mycket, men kul.

Mycket om annat än cykling idag, vilodag som det ändå är. För att använda denna tid som jag idag inte lägger på träning så ska jag sätta fart lite här hemma. Måla lite och sedan "jobba med data". Har en del som släpar efter.

Min stora förhoppning nu är att hinna bli helt frisk till Le Peloton på torsdag alternativt ett cykelevent i Skåne på fredag som heter Late night Orup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar