Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-11-18

Distans på isiga vägar

Hej och god kväll!

Jag är tillbaka nu. Tillbaka i bloggen. Tillbaka i sadeln och detta på en, för mig, ny cykel dessutom. Linda och jag skulle ju cykla denna helg så vi frågade ett par andra om det var någon gemensam träning i helgen och idag så var det just det. Samling nionollnoll och jag var där så tidigt som 09:01. Det konstaterades att vägarna var isiga och att vi skulle köra en kortare vända först för att sedan styra ut på en längre vända efteråt.

Vi tog sikte mot Gamla Fruns väg och cyklisterna föll som käglor på den totalt istäckta skogsvägen. Vi var ca: 10 cyklister idag och alla utom 3-4 av dessa ramlade. Inte för att skryta, men jag var en av dom som höll mig på hjulen. Har ju också ett par grova dubbdäck och inte jättemycket tryck i dom. Så det rullade på bra. Det var ingen som slog sig speciellt mycket heller, så allt som allt så gick det ändå bra. Värst gick det nog med bananen som Linda hade i ryggfickan...

Det var jättekul att cykla igen. Jag hade pigga ben men var ur form. Perfekt då att smyga igång med ett lättare distanspass. Trevligt sällskap och fullt fokus för det mesta. Det ska ju vara lite misär och svårigheter ibland också...

Min nya cykel.


Linda körde med bara dubbdäck fram, så direkt efter cyklingen så åkte vi till Bike Town och köpte ett till. Jag passade på att köpa ett par enkla pedaler till vintercykeln också eftersom mina XTR jobbat i två år nu och blivit kassa. Väl där så lurades vi till att köra deras Elite Challenge. Kan väl konstatera så här i efterhand att det inte lär bli någon trainer i vinst för mig i alla fall...

Sammanfattning av dagens pass:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar