Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-10-11

Tillbakablick i fotoalbumet

Hej och god morgon!

Garaget har ju rensats en del och då hittar man ibland godbitar. En hel del skräp också givetvis, men vissa saker är ändå härliga att se tillbaka på. Bland annat ett helt gäng bilder från när jag var ung yngre. Som barn åkte jag ju gärna längdskidor, min far var ju skidåkare och löpare så det smittade kanske av sig. Slutade dock åka skidor ungefär samtidigt som jag gick ut mellanstadiet, tyvärr. Spelade istället innebandy i Samuelsdals IF i 5-6 år och började cykla dom sista innebandy-åren. Resten är historia. 

Ett par bilder från skidkarriären. Startade tidigt och vann min första tävling. Jag i gult, besviken över att jag inte varvade killen framför. 

Jag med min Parkpre Scepter Comp och min vän Peter med sin Raleigh M-600. Sommar'n -98.

Smalt styre, 26" Spinergy-hjul och en vit Avanti. Kan detta ha varit 2001 kanske?

Kan detta vara 2005 års modell av Gary Fisher Ziggurat kanske? En snabb bildgoogling säger att det bör vara så. Körde Gary Fisher tillsammans med falu-killarna Oscar Ekstam och Magnus Darvell.

Oscar, jag och Magnus värmde upp inför Ränneslättsturen, om jag minns rätt. Troligtvis typ 2005-ish.

Några fler från Gary Fisher-åren. Tror vi körde två år på det märket. Dessa fyra bilder kan nog vara från 2005 faktiskt. Trosa Vagnhärad, lite häng i målfållan på Mörksuggejakten, lerig efter 08XC (långlopp mellan Arlanda och Stockholm) och tvåa på Långa Billingeracet 2005.

2005 tog jag för övrigt min första seger i en nationell tävling.

Ganska tidigt ute med träningsselfies ändå.

1 kommentar: