Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-10-13

Snabbdistans (OBS löpning)


Hej och god kväll!

Idag har jag sprungit/joggat/lufsat igen. Fick ihop en timme med snabbdistans, sprang mot Grycksbo och vände efter 29 minuter. Blev ganska precis en timme när jag kom hem. Långsammare avslut alltså. Fick med mig Ebbah på cykeln och det var trevligt att ha henne med, även om vi kanske inte sa så jättemycket. Jag gjorde som så att jag först joggade halvsnabbt i en mil, efter en mil så höjde jag farten en kilometer innan jag avslutade med två lugna kilometrar. Totalt 12.96 kilometer och ett snitt på 4.38 min/km med en snittpuls på 159.

Min första kilometer gick på 4.11, sedan blev tiderna bara sämre och sämre till jag hade vänt, då hade jag några bättre. När jag sedan gasade så blev tiden 4.08. Alltså bara marginellt snabbare än vad jag var i den första kilometern, men med mycket större ansträngning. Tappar rätt så jättemycket när jag blir trött, helt enkelt.

Har väl annars varit hemma för vård av sjukt barn idag. Linda har varit ute och cyklat idag och lyckades vurpa på en grusväg, hon slog sig så pass att jag fick åka dit och hämta henne med bilen faktiskt. Vi har också handlat, käkat tacos och nu kollas det på barnkanalen och Tingsryd - Leksand. Jag har en hundring på Leksand och ser väl inte ut att bli rikare på det idag heller.

Tröskelvärde på 4.16 alltså, måste ganska snabbt ner under 4...

1 kommentar:

  1. Du har en bit till Jonas Buud tempo😉 3:50 i snitt på 9.3 mil😋

    SvaraRadera