Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-10-17

Klappkass

I fredags var jag en nöjd kille efter mitt snabbdistanspass. Tänkte att det fanns ändå hopp om att kunna klara den där milen under 40 minuter innan oktober är över. Men så var jag ute och tog mig fram till fots idag igen... Skulle knappt kalla det för att jogga och än mindre att springa. Men jag var ute i alla fall och lufsade fram.

Sedan det där snabbdistanspasset så har vänster baksida lår blivit kass. Det gör inte ont, men hela muskeln är liksom stel, svullen och stum. Hade tänkt springa lite intervaller idag för att testa mer fart och teknik men kände väl att jag behövde värma upp ordentligt för att få igång benen och den där kassa baksidan. Efter en timme och 18 minuter via Lugnet så var jag hemma igen, fortfarande stel i benet och med värdelös känsla. Hade dessutom håll halva passet. Skitkul!

Ja, nä. Nu lär jag få i ordning den här baksidan om det ska bli någon sub40 dom närmsta två veckorna. Kanske lite vila och cykelträning kan få ordning på grejerna....

Ni har väl inte missat att kalendertävlingen kommer tillbaka?

Ett litet mellis efter jobbet.

Lite fix med pulsbandet som behövde nytt batteri.

Ute och lufsar.


Lite data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar