Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-09-11

Wattrekord och slutspurt

Hej och god förmiddag från Falun!

Här är det grått med regntunga moln och 12-13 grader. Linda och jag gör dom sista förberedelserna inför resan till Israel, vi flyger dit i eftermiddag. Kommer till flygplatsen i Tel aviv 00.30 och vårat program för veckan börjar 08.00 imorgon bitti. Tävlingen Epic Israel pågår som sagt torsdag till lördag, tre etapper. Men vi ska cykla även på tisdagen och onsdagen enligt det program vi fått. Det kommer bli fett och jag har med mig fyra kameror: Sony systemkamera, Leica kompaktkamera, Garmin actionkamera och så Sony mobilkamera. Så någon bild på fint väder kommer ni nog att få stå ut med här i bloggen.

Filmen från Bockstensturen har krånglat med mig ett par gånger. Problemet jag har är väl att min dator har för lite ledigt utrymme, så det kraschar. Skulle behöva en videoredigeringsdator (med lagom stor hårddisk). Barnen är ju också mycket för det där med att spela på datorer, så jag har börjat tänka på en stationär sak. Om så bara för att dom inte ska sitta med min bärbara hela tiden... Nåväl, när jag kommer hem från Israel så ska jag lösa den där Bockstensturenfilmen. Och troligtvis någon Israel-video med.

Igår kväll körde jag spurter på Monarken med tanken "hellre lite träning än ingen träning". Man blir ju bra på det man tränar på och jag har kört en del pass med spurter på sistone, så igår tog jag nytt rekord. Förra rekordet var från i mars -17 då jag körde 1221.6 watt i snitt på mina tio spurter. Och då menar jag snittet på samtliga spurters peakwatt.
Då hade jag för andra gången någonsin samtliga spurter över 1100 watt och dessutom så var sex av dom över 1200 watt. Det enda som var bättre då än igår var att jag då hade en högsta peak på 1440 watt, igår nådde jag 1396 watt. Men annars så körde jag med ett snitt på 1251.3 watt och hade hela åtta spurter över 1200. Nu blir väl nästa steg att få till samtliga tio över 1200 och det svåraste där är den första. Eftersom jag inte kör någon riktig uppvärmning så har jag lite svårt med att maxa där. Den tredje spurten nådde jag inte heller 1200 på igår, så det är helt klart svårast i början. Det gäller att sätta den första!

Snittemperatur på 16 grader i källaren under gårdagens pass, just nu är det 29 i Tel Aviv. Ser fram emot sol, värme och allt spännande som ett främmande land kan ha att erbjuda!

Vi kommer försöka hålla våra Instagram-konton och bloggen vid liv under resan och så ska vi bidra till Bicycling Sveriges instagram-flöde också. Håll utkik! Länkar till konton att följa:
Lindas Instagram
Bicyclings Instagram
Mitt Instagram
Min blogg. 😉

Hörs, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar