Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-09-02

Inget att skriva hem om

Foto: https://www.instagram.com/p/BYiGHKUhtZv/

Hej vänner!

Idag blev jag 26:a. Inte alls vad jag hade hoppats på och jag vet att jag egentligen hade mer i kroppen. Men det är resultatlistan som räknas.

Hög fart ut från Varberg med en del cyklister som behövde leka av sig, in i första backen och jag gick in som femma. Perfekt! Hade det dock jobbigt utan att bli helt stum. In i andra backen så tog jag dock mitt egna tempo för att inte köra mig helt sönder och samman. Efter att tävlingen satt sig så satt jag i en grupp med riktigt rutinerade cyklister med starka motorer. Sebastian Svahn, Jonas Pettersson, Stefan Carlsson, Erik Mattel och Mattias Brolin för att nämna några. Det kändes helt okej både uppför och i skogen idag, gjorde få misstag och kände väl att jag kom in i loppet bra. Hade en liten svacka halvvägs men tog en gel och kom tillbaka. Vi hade siktat Matthias Wengelin och några andra då och då och efter sex mil ungefär så jagar Jonas Pettersson ikapp honom och jag försöker hänga på. Benen började dock gnälla lite och jag fick släppa dessa. Bak i gruppen igen och jag satte som mål att bita ihop till 65 km för där skulle jag få en flaska.
Kom dit, drack men kände ändå hur jag blev svagare och svagare. Efter 70 km fick Oliver Lindblom och jag släppa gruppen. Helt sopslut i kroppen. Sista tre milen blev en plåga i snigelfart. Tappade tio minuter på dom jag åkt med och kom i mål helt slut.

Kort därefter kom Jonas gåendes med Linda som mådde räv. Hon fick ligga bak i bilen en stund innan vi kunde packa ihop oss och åka till hotellet. Stackarn tålde inte sportdrycken och hade väl kräkts runt halva Varbergs kommun innan hon hittat tillbaka.

Nu är vi lite piggare och snart är vi kanske människor igen... Ingen lyckad dag för någon av oss alltså, tur att det kommer fler tävlingar!

Resultat från Bockstensturen hittar ni här: http://bockstensturen.r.mikatiming.de/2017/?pid=list

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar