Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-09-29

Förberedelser inför Hackmora MTB uphill

Hackmora MTB uphill 2016, foto: Daniel Olsson

Hej och god morgon!

Frukostgröt och många timmars sömn i natt, en bra start på denna fredag. Idag ska jag, utöver att jobba, tvätta cykeln och köra väckningspass. Återstår att se om jag kör passet på MTB-cykeln eller på testcykeln. Det närmar sig sista förberedelserna inför sista tävlingen för säsongen, imorgon ska lungorna vändas ut och in!

Om det är något jag är bra på när det kommer till cykeltävlingar så är det att kolhydratladda, men till imorgon har en av mina största utmaningar varit att inte kolhydratladda som jag brukar göra. Loppet tar ju bara ungefär 20-21 minuter för mig och i backen på slutet vill jag vara lätt..
204 höjdmeter dom sista 2,7 kilometerna. 7.44% i snitt alltså och då går det ändå utför två gånger. Där det lutar uppåt är det brant. Slutet är brantast och där är det dessutom stig. Ska bli så härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar