Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-03

MTB-rull i Gustafs(typ)

Hej och god kväll!

Linda och jag sitter nu vid köksbordet och väntar på att bröden som vi bakat ska bli klara. Jag är ju ingen bagare, men Linda gillar att baka och jag försöker väl att hänga med så gott jag kan.

I morse så körde vi ju Le Peloton, men det var inte all cykling vi ägnade oss åt idag för senare så åkte vi och ställde bilen vid Mora IP utanför Gustafs för att åka runt i terrängen därikring. Linda har tävlat MTB-O där och ville gärna att vi skulle dit och köra lite av dom stigarna igen. Terrängen består av lite sandig tallskog så det är snabba och lätta stigar, lite som på Borlänge Tour eller i Rörbäcksnäs typ. Det finns ett myller av stigar och vi körde en liten del av dom idag. Vi fick också leka lite i djupare sand vilket vi båda tyckte var roligt. Jag drömde väl mig bort till CX-tävlingar igen kanske...

Det var väldigt fin terräng för MTB-cykling, inga uppmärkta leder dock utan man får nog ta med sig en karta ut i skogen eller kanske hitta någon runda om någon annan kört och sedan ladda ner den i sin cykeldator. Eller så kan man bara åka runt på måfå, kul får man nog oavsett. Vi kommer nog att åka dit fler gånger för att utforska lite mer av stignätet.

När vi hade cyklat klart så åkte vi till Torsångs Café och tog oss en varsin Hästräka.


Linda tog några bilder på mig också. På ett ställe så ville jag att hon skulle ta kort på mig som om hon vore en drönare.

Jag har lyxat till det med en riktig långhelg så jag var ledig idag, är ledig imorgon och ska givetvis också vara ledig i helgen. Så det blir fyra sköna dagar!

1 kommentar:

  1. Jag har cyklat ett 10-tal gånger där och det finns riktigt fina stigar som gör att sy ihop till en fin runda. Jag tycker de är jämförbara med Rörbäcksnäs faktiskt.

    SvaraRadera