Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-07

Kära, Trafikverket!

Hej Trafikverket!

Det vägarbete som ni påbörjat, men sedan inte färdigställt står fortfarande orört och nu är det snart mitten av augusti. Ingenting händer längs det nio kilometer långa vägarbetet mellan Ornäs och länsväg 293. Att först gräva sönder vägen och sedan bara lämna allt känns ju allt annat än bra och varför bara lappa vägen, när den är kass i stort längst hela sträckan?
Att arbetet pågår under maj och juni, innebär att dom hade för avsikt att vara klara då, eller jobbade man bara maj och juni ut och när dom inte hann klart så struntade man i att jobba i juli eftersom man inte skulle arbeta efter juni?

Groparna och kanterna i dom söndergrävda delarna av vägen blir inte direkt mindre allt eftersom tiden går heller. Tur att jag hade mountainbike.

___________

I övrigt var det med sega ben som jag tog mig hem idag. Över tio timmar på jobbet och med lite klent energiintag så var det allt annat än sprättiga ben på väg hem. Tur kanske att jag hade medvind för annars hade jag nog varit kvar i Borlänge nu.
Ändå en rätt fin kombination det här med solsken och cykling. Dumt att klaga när jag har tid att göra något som jag gillar så mycket.

Imorgon blir det både mer och hårdare cykling, det ser jag fram emot. Gillar ju när det är både långt och hårt, så det blir nog riktigt bra.

Nu ska jag ta tag i lite saker som jag ligger efter med... Vi hörs imorgon igen!

1 kommentar: