Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-05

Inför Finnmarksturen


Hej och god förmiddag från Falun!

Här väntar en regnig dag, igen. Det regnade nämligen en del igår och ska väl antagligen regna ännu mer idag. Det kommer bli skitigt imorgon på Finnmarksturen! Väderprognosen för Ludvika ser ni ju ovan och jag gillar regn. För att det skulle ha varit riktigt optimalt väder för mig så skulle det ha varit kallare också, men det här är en bra start. Jag ser fram emot min första regn-tävling för i år!

I fjol gjorde jag säsongens överlägset bästa tävling på just Finnmarksturen och hoppas givetvis att jag ska upprepa den prestationen imorgon. Då blev jag tia men i år är jag ju lite sämre än vad jag var i fjol. Vi får väl se och jag gör väl som alltid och försöker så mycket jag kan så länge jag kan.

Idag avgörs Långlopps-SM i Motala men jag är inte med där, sparar mig till imorgon istället. Prioriteringar här i livet!

Igår tog jag en första bild med min nya 360-kamera och testade också att filma några sekunder, bilden kan ni se här.

Om någon av er, eller någon ni känner, ska vara i Ludvika imorgon och vill langa en flaska eller två så är jag i behov av assistans. Precis som alltid. Detsamma gäller väl egentligen också för nästa vecka och Cykelvasan, dit jag inte ens är anmäld än. Men jag ska anmäla mig och köra, hoppas på ett bra lopp även där givetvis.

Om ni vill träna på Finnmarksturens bana så finns min video från 2015. Det mesta är sig likt, även om vissa partier har fått en annan sträckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar