2017-07-01

Väckningspass i Eksjö

Hej och god kväll!

Idag mötte jag Linda vid tågstationen i Nässjö, därifrån åkte vi till Eksjö för att äta oss mätta och belåtna. Det blev lunch på första bästa stället idag, vilket heter Peking och dom erbjöd kina/thai/sushi-buffé.

Såg denna #adventuremobile direkt vi kom till Eksjö, ganska så mäktig!

Innan vi åt mat så fick vi se en parad med en nöjd herre i spets.

Ringklockan på restaurang Peking.

Efter maten så tog jag en bulle, Linda tog en kaffe till sin bulle. Bageriet var jättemysigt och snittåldern på besökarna (som var många) var väl typ 93.

Efter maten och fikat blev det en sådan matkoma att vi slocknade en stund på hotellet. Skönt ändå med vilan, båda två var lite sådär småtrötta och sega så det behövdes nog. Efter att vi hade vilat så svidade vi om till våra cykel-outfits och begav oss ut. Vi bor jättenära starten så vi rullade asfalten ut mot flygfältet och där körde vi kringelikrok-stigarna. Totalt fick vi ihop nästan en timmes cykling, hann testa några spårval och jag körde också 18 minuter och 46 sekunder på 86% av max.

Kroppen kändes ändå helt okej när jag ökade farten där ett tag så visst hopp finns inför morgondagen. Förväntar mig dock att det ska bli jättehårt och gå jättefort, banan är ju typ platt och startfältet är väldigt bra. Just Ränneslättsturen har ju annars i alla år haft ganska klena elitfält, men i fjol och i år är det många duktiga cyklister med.

Linda ute och rekar bana.

Nu på kvällen så åkte vi ut till Camp VOID/Aktivitus och åt vår middag med dom. Supertrevligt! Efter maten så åkte vi hem och tvättade cyklarna så nu är väl både kroppar och cyklar redo för morgondagens race.

Vi ses imorgon, om ni känner någon som gillar att langa så får den gärna hjälpa mig!

I fjol punkterade jag typ 26 minuter in i loppet, men filmade i alla fall hela. I år tänkte jag försöka filma utan att punktera. Ni kan se hela loppet här, många omkörningar blev det: