Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-07-02

Kämpigt på Ränneslättsturen

Hej!

Nu sitter jag i bilen och värmer mig lite med en pasta med köttfärssås. Hade en riktigt tung dag idag och fick slita från start, skitjobbigt verkligen. Jag tänkte ändå hela tiden att jag nog kommer in i det så småningom så jag bet i och försökte hålla dom rullar jag hade. Efter ungefär tre mil så kände jag ändå att jag började få lite kontroll på läget. Men när Niklas Gustavsson kom ifatt oss efter ungefär fyra mil och gick upp och höjde farten så försvann all känsla av kontroll... Med knappa milen kvar så var jag i en kvartett och tog väl dagens första förning. Det var en H40, en junior och en till elitåkare med i gruppen. Så jag satte mig på rulle på elitåkaren och hoppades på ett misstag. När han inte orkade hålla rullen på dom andra två på en grusväg med typ 6 km kvar till mål så viftade han till med armbågen för att jag skulle gå förbi. Passade då på att attackera ikapp dom andra två och blev därmed av med elitåkaren. Körde för allt vad tygen höll dom sista fem kilometerna och blev passerad av junioren och H40-cyklisten inne vid målområdet. Blev 29:a totalt och 20:e i elit. Inte mycket att hurra för men jag tog mig i mål och fick en rejäl genomkörare.

Samtliga resultat från Ränneslättsturen hittar ni här: http://results.neptron.se/#/ranneslattsturen2017/?sortOrder=Place&raceId=99&page=0&pageSize=25
Idag körde jag med Långloppscupens kamera så intervju och långloppsfilm kommer lite senare..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar