2017-07-05

Fjällcykling

Hej och god kväll!

Nu sitter vi i lägenheten vid Experium igen och återhämtar oss med lite godis +ANNAT. Idag var vi ute från klockan 12 till halv sex ungefär, en ganska lång dag alltså även om det var en del ståtid, lunchpaus och bildtagningar. Vi började med leden till Östfjället, den började inte så bra men blev allt bättre sedan. Väl framme vid "vändpunkten" så fann vi en led mot Gruven så vi tog den. Bort från dom grusade lederna och ut i naturen, något som passar både Linda och mig. Från Gruven så åkte vi slutet av King of the hill upp till lunchstället på toppen av Gustavsbacken. Där tog vi en lättare lunch och planerade vår fortsatta cykling. Efter lunchen så blev det fjällcykling till Hemfjällstangen via Hemfjällsstugan och Mellanstugan. Riktigt fin cykling, lite stenigt ibland men också kilometervis med spångcykling.

Det är väldigt lätt cykling och kanske inte så mycket träning, snarare cykelpromenad. Men spenderar man ett stort antal timmar på stigar så kan man bli trött ändå. På slutet idag så avrundade jag med cykling upp för grusvägen vid Gustavsbacken, skönt med lite puls!

Nu på kvällen så har vi ätit pizza på Majkens sylta och med godiset vi stoppar i oss nu så ska vi nog vara fullt återhämtade till morgondagen. Den tänkte vi faktiskt spendera i grannlandet Norge!

Här kommer några bilder från idag: