Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-07-30

Anmäld till Finnmarksturen och lite nytt på banan

Hej och god kväll!

Har precis anmält mig till Finnmarksturen, sista chansen idag innan anmälningsavgiften höjs med 200:-. Så nu är det väl bara att ladda i en vecka till det är dags för race. Jag kommer inte att köra Långlopps-SM i Motala dagen innan, så jag lär väl åtminstone vara lite fräschare i benen än många av mina konkurrenter den dagen.

I fjol körde jag ju faktiskt skitbra (blev 10:a!) på Finnmarksturen efter en ganska knackig säsong, hoppas väl kunna göra en repris på det, banan passar mig ganska så bra och jag gillar loppet. Ska bli skoj, hoppas väl i vanlig ordning på lite regn också då det ju varit så torrt på alla lopp hittills i år.

Bild från i fjol, fotograf: Mårten Dalfors.

Det är lite nytt på banan i år, så här skriver dom själva om ändringarna:
"I Källbotten byter vi åkriktning på elljusspåret och efter kontrollen vid Högberget går banan lite längre bort än tidigare innan den vänder tillbaka mot Hagge. Även sträckningen för masterstarten är ny för i år."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar