Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-06-07

Festligt igår, sjuk idag och tackat nej till mediatid

Hej och godkväll!

Som jag skrev igår morse så blev det lite grill +ANNAT igår. Hade samtliga fyra Öijer-barn samt Stefan M här, mycket trevligt! Alltid härligt att ha samtliga barn närvarande och kul också att få vuxen-snacka lite med Stefan igen. 

Öijer-barnen, en av dom vill utöka sitt snap-score med hjälp av en bild på en hamburgare..

Jag bor ju nära en sjö och ett väldigt populärt cykelstråk. "Tyvärr" så har jag ju en häck ut mot vägen som ger väldigt bra insynsskydd och då även bra utsynsskydd. Igår lyckades jag dock ropa in Robban och Jone för att växla några ord, men dom hade såklart bråttom iväg och ville inte äta något innan intervallerna. 

Senare på kvällen fick vi också växla några ord med Fredrik, som verkar ha fått en ny adept till sin samling. 

Alla cyklister som ska förbi här borde stanna till på min gård och säga hej!

Jag skrev också igår om någon känning i halsen. Det har inte blivit bättre utan tvärt om. Idag har jag suttit på jobbet med huvudvärk, ont i magen, illamående och på slutet även feberkänsla. Har nu 38.3 så det var inget fel på känslan i alla fall. 

Har tröstat mig med att hämta ut ett paket idag (och ätit en del godis...). Ni vet ju hur det är: "Ett paket om dagen är bra för magen."

På senare tid så har jag tackat nej till att skriva en krönika på ämnet "Cyklister vs. Bilister" till en lokaltidning och här om dagen så tackade jag nej när SVT Dalarna ville intervjua mig angående mitt ställningstagande gällande att Lugnet har börjat ta betalt för stigcykling. Jag tycker att det är skittråkigt att Lugnet nu börjat ta betalt för att man ska cykla i området, men det är samtidigt inget jag vill stå i TV och argumentera mot. Likaså så tycker jag att det inte ska vara Cyklister vs Bilister i trafiken utan att vi ska kunna samsas på vägarna. Även om det kan vara bra att synas i media (om man gillar sånt..) så är det ibland också bäst att låta bli...

2 kommentarer:

  1. Var ska man dra gränsen? Ska det helt plötsligt börja kosta pengar att gå tex på ett elljusspår i kommunens regi? Kommuner runt om i landet borde inse vinsten med att ha ett attraktivt ställe som folk åker långväga för att besöka. Borde räcka med skattsedeln.

    SvaraRadera
  2. även i skidspåren kostar det på vissa ställen pga konstsnö. Det är positivt att vi blir fler o fler som sportar o det ställer högre krav på på dylika anläggningar mer underhåll osv. Så jag förstår helt klart att det kostar. Samtidigt så måste man ju se till den positiva hälsoeffekten som blir av det hela, mindre hjärt o kärlsjukdomar osv. så det är ju inte ett lätt beslut.
    Alla vill ha bättre vägar/stigar men ingen vill betala för det. :)

    SvaraRadera