Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-05-05

Väckningspass: ✓

Hej och god morgon!

Denna morgon gick jag upp och satte mig på Monarken. Kan ni tänka er något bättre sätt att vakna på eller? Ja, det kan väl erkänna att jag också kan... Men hur som helst så var det så min morgon startade. 

Väckningspass i dubbel bemärkelse då alltså eftersom jag både vaknade på morgonen och väckte kroppen inför morgondagens Lidingöloppet MTB. Jag kommer för övrigt att ha startnummer 14 där om ni vill hålla utkik efter mig! 

Passet var ett ganska odramatiskt sådant, även om jag började blöda näsblod precis innan jag skulle dra igång. Det blev 3x10 minuter på 303, 300 och 303 Monarkwatt (3 kilos motstånd och 101, 100 och 101 i snittkadens) Garmin-pedalerna sa 320, 321 och 323 watt. Snittpuls på 162, 166 och 168 under intervallerna. 

Rekommenderad återhämtningstid är 24 timmar så imorgon bitti så ska jag vara fullt återhämtad igen, inte illa! 

Har ni förresten sett att Google har cykeltema idag? Idag startar ju Giro d'Italia, äntligen får vi tre veckor med cykel i TV-rutan.!

1 kommentar: