Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-05-24

Ingarvet GP och banmarkering

Hej gott folk!

Igår kväll så körde jag Ingarvet GP på en ny cykel. Den var så ny att jag hade blivit klar med den 12 minuter innan Ingarvet GP skulle starta. Men då hade jag fortfarande inte bytt om ännu och det är 6.5 kilometer med en backe dit. Så jag blev någon minut sen trots att det tog typ fyra minuter att byta om. Intensivt.

Jens, som hade stannat till hos mig, och jag kom dit lagom till att uppvärmningen rullade igång. Efter uppvärmningen så stannade vi till igen vid start/mål och kastade av grejer och snackade lite innan vi startade på riktigt. Jag tyckte att det kändes överraskande lätt men efter en tredjeplats och två segrar på dom tre första spurtpriserna så började jag ändå bli rätt krispig. Lyckades ändå samla ihop två till segrar, en till tredjeplats och två andraplatser innan allt var över. Poäng i åtta av tio spurter, varav fyra vinster var ju inte fy skam!

Skoj på hoj och det där gör jag ju gärna om. Skitbra träning för en sådan som jag och jag lyckades faktiskt skrämma upp pulsen i årets högsta notering (189).

Cykeln jag skruvade ihop innan start var en Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 och den är röd:
Tack så mycket alla ni som var med och förgyllde min tisdag!

Efter att ha tittat in hemma och laddat om så drog jag ut till Lugnet för att markera lite på Långa Lugnet. Jag markerar dom 8 första kilometerna ungefär och det har ju både sina för- och nackdelar. En av nackdelarna är att det till exmpel idag är skjutövning, så jag kan inte vara där och markera vilken dag som helst. En annan nackdel är att dom röjt vägarna och dikena så bra att det finns liksom sällan några bra ställen att hänga upp plastband eller sätta fast pilar.
En av fördelarna är ju att det ändå är lite avsides och inget område som det är speciellt mycket spring i, så markeringarna får nog sitta kvar tror jag. Hann ju inte klart igår men jag ska ut idag igen och markera biten utanför övningsområdet tänkte jag. Det vore ju ändå himla fint om försvarsmakten skulle investera i plogpinnar till nästa år, bara ett litet tips!
Grusvägarna i början är snustorra och körda med banvdvagn, det kommer bli dammigt!

1 kommentar:

  1. Tjena! Kul med ny cykel =)

    Måste säga att aeroad:en är riktigt läcker, väldigt sugen på en.
    Ser fram emot att höra vad du tycker om den, speciellt också vad du tycker om skivor på lvg.

    Lycka till på Långa Lugnet!

    SvaraRadera