Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-05-29

God morgon!

Hej och välkomna till vecka 22!

Precis som nästan alla andra nätter så borde jag kanske ha sovit lite mer, känner mig faktiskt ganska så trött idag och det är väl kanske inte så konstigt efter gårdagens urladdning.

Idag ska jag jobba och sedan kanske jag ska cykla lite i kväll. Men ska det ske med MTB så behöver jag en ny framaxel till en DT-gaffel.. Har lyckats ha sönder min och handlarna i närheten har ingen, någon som har en hemma och vill bli av med den eller vet något ställe i närheten som säljer?

Igår var det inte bara Långa Lugnet, det var ju mors dag också. Stort grattis till alla er morsor där ute!

En annan stor dag igår var min dotters födelsedag. Min lilla bebis Ebbah fyllde nämligen hela nio år, vart tar tiden vägen? Vi firade henne med sång, fika och presenter på morgonen. Hon älskar verkligen att fylla år och det är härligt att se henne så glad.

Hittade ett gäng (ca: 800!!!) bilder från Långa Lugnet igår på MTBFoto.se, Eva Önnemar är fotograf:

Jag är som sagt jättenöjd med hur jag genomförde mitt Långa Lugnet igår och har inte mycket jag kunnat göra på bättre vis faktiskt. Hur var ditt Långa Lugnet, skriv en kommentar och berätta för det är alltid intressant att höra andras upplevelser av samma tävling.

3 kommentarer:

  1. Första gången på Lugnet någonsin för mig. Hade hört att det skulle gå uppför och dom som sa det ljög juh inte. Riktigt rolig bana med många tekniska stigar både, synd att man är klen uppför och missade 3-timmarstrecket med drygt 7 minuter. Bara slita på och komma igen nästa år. Hur mycket vätska och energi får du i dig på ett sånt här lopp?

    SvaraRadera
  2. Matförgiftning och toabesök en gång i timmen under natten innan, var inte så stark i backen direkt. Dnf då jag var allt för yr på stigarna.

    SvaraRadera
  3. Micke von Pfaler29 maj 2017 kl. 19:00

    Grattis till bra genomfört lopp! Jag tappade kedjan utanför minstingen bak 5 gånger på första loopen (felinställd stoppskruv antar jag) och fick tokkramp i båda framsidorna i en av de sista backarna (8km kvar) och tvingades stå stilla i mer än 2 minuter (enligt Strava) innan jag kunde fortsätta. Trots det riktigt nöjd. Kände mig fräsch nästan hela loppet och gick bra i alla uppförsbackar (jämfört med andra omkring mig alltså)!

    Banan blev ännu bättre med Mördarbacken och, kanske framförallt, de nya stigarna i början! Jag hade helst kört lite snabbare i startbacken, men startar man i fålla 4 är det svårt att välja fart själv, såvida man inte vill åka bredvid spåret och då bränna ännu mer energi. Kul bana, utmärkt arrangerat, bra jobbat Falun!

    SvaraRadera