Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-04

Tävlingstränat


Hej och god kväll!

Det där muntra gänget och jag körde tävlingsträning på Jungfruberget tidigare ikväll. Jonas "Le Peloton" Pettersson var snabbast och jag var näst snabbast. Jonas har ju gått från att vara en väldigt oteknisk cyklist till att vara duktig även i stök och sånt, så nu flyger han fram oavsett underlag.
Till skillnad från förra gången jag var med så blev nu mina heat-tider sämre och sämre. 9:47, 9:57 och 10:02 blev tiderna. Snittpulsen blev 169, 168 och 167 och det där stör mig lite. Den borde ju vara högre. Visst att jag återhämtar mig i utförsbitarna av banan och så. Men det känns som om jag skulle behöva ta i lite mer. Ändå kör jag ju så hårt det bara går...

Efteråt så körde jag lite på egen hand och kom hem hungrig med en och femtiotre på klockan.

Ryggen funkar! Jobbigast idag var att sitta stilla på en stol under ett 2½ timmar långt möte, men så länge jag rör mig lite så märker jag inte av ryggen alls.

Idag så såg jag att dom sopade några av cykelbanorna i Falun, härligt vårtecken!

På Lugnet skulle man behöva sopa bort all snö som dom lagt ut i terrängen.

Nu ska jag ta en dusch och sedan ta tag i allt som jag har att göra. Det är mycket nu!

Passdata:

2 kommentarer:

  1. Hej Det där med tävlingsträning låter kul. Hur är upplägget startar alla samtidigt eller en och en?😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Det är jättekul och man blir precis så trött som man vill bli. Vi startar alla samtidigt men från heat två så kör ungdomarna ett lite eget upplägg då dom bara kör ett varv och vi andra två varv åt gången.

      Radera