Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-15

Skövde dag 1

Hej hej, cykelvänner!

På grund av snökaos i mellansverige, i kombination med sommardäck, så tog resan ner till Skövde betydligt längre tid än vi räknat med. Det viktigaste var dock givetvis att vi kom fram och inte vad klockan skulle vara vid ankomst.
Snöstormskaos.

Det var faktiskt snö på backen nästan ända ner till Mariestad, men tack och lov kunde vi anlända till ett snöfritt Skövde till slut. Efter att vi checkat in på Billingehus och gjort oss redo för cykling så var det dock lite snöflingor i luften.
Snöflingor.

Hade fått en GPX-fil med årets tävlingsbana som jag läst in i cykeldatorn så vi kunde hitta runt. Min Garmin VIRB XE dokumenterade det hela.

En av fördelarna med att köra en tävlingsbana utan tävlingsmomentet är att man hinner se omgivningarna också, som detta mäktiga träd.

Sånt här tycker jag är kul. när det är så mycket lera att man liksom bara halkar runt i alla möjliga riktningar. Jag hoppas det regnar/snöar i Skövde hela vägen till Billingeracet. Alltså för min egen skull. För arrangören och motionärerna så hoppas jag givetvis på solsken och värme.

Snö på träden.

Efter cyklingen så kunde vi tvätta cyklarna där tävlingscentrum brukar vara för Billingeracet. Vid motionsområdet. Toppen med sådan service!

Allt blev lite sent igår så även middagsplanerna. Vilket slutade med att vår middag blev en varsin skagenbaguette och folköl från ICA Kvantum. Det funkade ju det med och vi blev både mätta och hade det trevligt!

Nu har vi käkat hotellfrukost med klassisk utsikt. Tror det var 1999 jag var här och tävlade första gången i min första stora tävling. Då var det XCO som gällde och Stefan Carlsson bröt fingret när han föll på den tillfälliga bron över vägen upp till Billingen.

Nu laddar vi om på hotellrummet för en ny dag i Billingeracets spår. Vi hörs lite senare igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar