Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-22

On the road


Hej och god morgon!

Linda och jag är nu på väg söderut med slutdestination Sörsjön norr om Norrköping, där Kolmårdsbiken idag ska avgöras. Äntligen så kommer jag att få möta mina konkurrenter/vänner igen och det ska bli riktigt kul att få tävla. Det är en massa snabba cyklister anmälda så det kommer nog att gå undan och det är alltid lite extra kul. Hoppas givetvis på bra ben och oavsett hur benen är så ska jag göra mitt bästa.
Har med mig min Garmin VIRB också, så om allt går som det ska så blir det en video från loppet sedan.

Några favoriter i herrklassen är Calle Friberg, Mikael Flockhart och Samuel Brännlund. Det finns ett helt koppel till med snabba cyklister så jag tror på en ganska tät och spännande tävling.

Tävlingen är 55 kilometer lång så den är väl kanske inte ett långlopp enligt regelverket, tror det ska vara minst 60 km då. Men det är långloppskaraktär och som förstått det så ska det vara ganska mycket stig. Jag har faktiskt kört Kolmårdsbiken en gång tidigare men det var 2009, så jag minns inte mycket av det. Men ni kan ju alltid läsa blogginlägget här: http://oijer.blogspot.se/2009/05/trotta-falucyklister-resultat.html

Jag hittade faktiskt en video som någon producerat från tävlingen 2009 som ni kan se här: https://youtu.be/twUXSBL2H1A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar