Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-13

Le Peloton, cykling utan karta!

God förmiddag!

Nu har vi "vila" på jobbet och vad passar då bättre än att skicka iväg en kort uppdatering. Har egentligen typ 3600 bilder från dagens Le Peloton, men jag hinner inte riktigt gå igenom dom nu. Får ta det efter jobbet istället. Jag satte nämligen min Garmin VIRB XE på att ta ett kort i sekunden under Le Peloton vilket borde ge ungefär 3600 bilder då vi höll på i ungefär en timme.

Linda och jag blev lite sena, mest på grund av mig och att jag upptäckte att mina pedaler satt på testcykeln när det var dags att rulla iväg. Det tar ju någon minut att flytta dom och sedan skulle dom kalibreras om också. Så vi blev sena, fick jaga ikapp dom övriga som redan rullat iväg och sedan blev det full fart (igen).

Förstasträckan brukar gå ganska smärtfritt men nu blev det en lucka i en kort backe, så jag fick gå från hög ansträngning till att spurta över krönet och sedan maxa utför för att komma ifatt igen. Pulsen fick jag upp i 97% av max, så det sved ju lite...

På den andra fartsträckan så blev vi efter ett tag tre stycken som gick runt med en liten svans bakom. I en backe så gick jag upp på dom där 97 procenten igen men alla hängde på. Orkar man gå med då så får man också gå runt tänkte jag och gick ner bak i gruppen och vips så blev vi sju istället för tre som gick runt.

På tredje sträckan som också innehåller grusvägen så visade väl Jonas igen vem som var starkast men jag kunde i alla fall gå med och gå runt lite. Mot slutet så blev det fler som gick med runt och ut på asfalten så var vi fem. Två av dom vek av mot Borlänge så in till Falun blev vi tre. Väl i mål så vände jag om och körde till jobbet igen.

Det märks nu så här på vårkanten att alla inte riktigt kommit i säsongsform än men många är ändå tillräckligt starka och rutinerade för att gå med. Det är ju alltid kul när vi är flera snabba som gasar! Min dagsform var inte den allra bästa, bra grunddrag men den där toppfarten fanns inte riktigt. Får vässa benen till nästa gång helt enkelt.

Temperaturen låg kring nollan hemma hos mig så det var vinterkläder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar