Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-22

Ingen succé på Kolmårdsbiken

Sista två bilderna har Linda tagit.

Hej och god eftermiddag!

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag fick bakhjulspunktering och blev 17:e, det är den korta historien från mitt lopp.

Sitter på Espresso house i Norrköpings Resecentrum med Linda och tar en fika. Hon ska ta tåget hem om ett tag så vi chillar här och kollar sociala medier.

Vi kom i alla fall ner till tävlingsområdet i god tid, gick på toa, hämtade nummerlapp och justerade däcktrycket. Det där vanliga, ni vet?

När starten gick så började vi med 12 kilometer grusväg i maklig fart. När första stigpartiet närmade sig så drevs farten upp och jag trillade in på första stigen som trea, bakom Mikael Flockhart och Calle Friberg. Kanske en smula överambitiöst, men jag tänker inte be om ursäkt för att andra inte var snabbare än mig in på stigen. Jag tänkte ta ett smart spårval i ett lerhål och fastnade. Släppte förbi Fredrik Berg men kunde köra ikapp igen. Ut på nästa grusväg så var vi fem då även Henrik Sparr var med. Intensiteten var hög (för mig i alla fall) men jag hängde på en stig till eller så. Fick släppa iväg dom efter 35 minuter.

Fredrik Lagerkrantz och Nils Lillpers passerade mig och jag var lite för ansträngd för att kunna haka på. Hamnade istället i en grupp med Stefan Carlsson, Erik Mattelin, Samuel Brännlund och Johan Norén. Mot slutet av första loopen så tappade jag gänget men fick hopp om livet igen när Samuel svängde fel när vi skulle ut på andra loopen. Vi passerade Nils som ramlat i ett lerhål, körde ifatt Erik och nu var vi en trio som höll ihop.

Ut på tredje loopen så försökte jag öka tempot något och efter ett tag så kom Emil Lindgren ifatt oss, han hade haft av kedjan i starten... Jag bestämde mig för att försöka hänga på honom så länge som möjligt. Bra träning i värsta fall och med lite tur så skulle Samuel eller Erik tröttna innan mig. Men i en utförslöpa efter ungefär fyra mil så punkterade jag bakdäcket. Sullade en massa när jag skulle fixa det och rullade iväg totalt oinspirerad.

Sista biten in till mål så körde jag distansintensitet, var svag och hade ont i händerna. Måste redigera bort en del svordomar ur kommande videon...

Blev som sagt 17:e och nu är i alla fall premiären avklarad. Det kan nästan bara gå bättre nästa gång, bara att bryta ihop och komma igen!

Linda sa att hon hade ont i benet redan när hon klev ur bilen. Sedan fick hon kramp tidigt och klev av efter andra loopen. Hon är ändå glad att det finns snälla människor som stannade och hjälpte henne sträcka ut benet när hon fått kramp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar