Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-07

God afton från Falun

Hej!

Hemska nyheter från Stockholm idag, ingen går tyvärr säker för idioter som vill andra illa. Vill du läsa mer om vad som hänt eller få reda på något kring det hela så rekommenderar jag sidan Krisinformation.se (sidan drivs av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, så man slipper spekulationer och rykten).

Det känns ju lite märkligt nu att börja skriva om någonting helt annat, men hur hemsk världen än är och vad som än sker där ute så måste man ju i dom allra flesta fallen låta livet gå vidare.

Min dag idag har bestått av ett par timmar möte i Falun följt av lunch med Frida, Linda och min kollega Håkan. Vi fick sedan skjuts tillbaka till jobbet av Linda och väl där så städade Håkan och jag vårat rum. Idag var nämligen sista dagen i det kontor som vi suttit i ett tag nu och på måndag så flyttar bland annat vår avdelning till andra lokaler på samma industriområde. Så på måndag stämplar jag in på nya stället och med nya rumskompisar. Kommer givetvis att sakna Håkan på rummet, men han sitter i rummet bredvid så vi kommer nog kunna lyssna gemensamt på Larz Kristerz då och då i alla fall. Skrev på ett avtal idag som säger att jag nu bytt tjänst hos min arbetsgivare också.

När jag kom hem så stack Linda ut på en cykeltur och jag ordnade med mat. När hon kom hem igen så tog vi en liten promenad i skogen på andra sidan vägen. Jag ville reka lite fotoplatser för framtida fotograferingar och så ville jag se hur mycket av skogen som gallrats ur/avverkats.

Dab!

Även Ebbah tycker om att ta kort.

Vi har ingen riktig plan för morgondagen (än), jag hade hoppats på solsken (för att knäppa någon bättre bild) men Linda säger nu att det ska bli sämre väder. Lite trist men inget att göra något åt, man kan ju ha roligt ändå!

Hoppas att er dag har varit bra och att helgen också blir bra för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar