2017-04-28

Distans på nya stigar

Hej och godmorgon!

Blogginlägget igår blev ju ett väldigt kort inlägg, men jag kom hem sent och hade väl inte riktigt tid och energi nog att skriva det inlägg som kommer nu istället. Ni kan se gårkvällens inlägg som en liten aptitretare.

Igår kväll var jag nämligen ut och cyklade distans efter jobbet. Kom väl hem ca: 17:40 och 18:07 startade jag cykeldatorn. Sådär ser väl mina dagar ut när jag är ensam hemma. Först jobba, jobba, jobba och sedan cykla. Inte så nyanserat kanske? Men jag gillar ju att cykla, så än så länge så fortsätter jag med det.

Igår cyklade jag i alla fall inte ensam, utan jag fick sällskap av Jone. Började med att improvisera en tur och sedan styrde vi upp så att vi skulle köra Grycksbo-Sågmyra via grusvägar. Jag kom dock på att det ju finns en fin stig från Lustebo, så den testade vi. Sedan så fortsatte vi på stigtemat och hittade stigar som jag aldrig cyklat på förut innan vi kom ut vid Rexbo norr om Bjursås. Skitfint var det!

Ju längre passen går desto färre bilder tenderar det ju att bli. Men när vi var på norra delen av rundan så var vi också lite högre upp än under början av rundan. Fick se en del snö igen, men det var inte så att det störde jättemycket. Vi körde Limbo - Gopa - Sågmyra - Åhl-Tällberg och sedan lite stigar nära Valsan-sjöarna i riktning mot Skog.

Jone var stark första halvtimmen, sen började han smyga in på min rulle. Vi körde ju mestadels stig i början, så den hjälpte ändå inte och jag fick ju agera vägvisare idag. Efter ungefär en timme började jag känna mig lite piggare och efter en och en halv så kände jag mig faktiskt ganska bra.

Efter drygt två timmar så gav jag bort en Powerbar...

Eftersom tiden går fort när man har roligt så tog vi den snabbare vägen hem på slutet och körde grusvägar och asfalt hem till Falun i solnedgången.

Fint var det, kul med sällskap och nya stigar. Stigarna var dessutom fina, så dom borde kanske cyklas oftare. Träningen rullar på och det känns helt okej, jag vet inte om jag är så himla snabb men i år har jag nog en ganska hög lägstanivå i alla fall. Känner mig stark men saknar ändå lite toppfart, skulle man kunna säga. Det kommer väl. Nästa vecka kör jag Lidingöloppet MTB, ett utmärkt tillfälle att öva lite på toppfarten.

Jag fick ihop mina tre timmar och kom hem med en bra känsla i kroppen, tack för ett bra pass!

Fotograf: Jone.

Snittpulsen blev 141 på passet, eller 73% av max. Ganska så lagom det för ett distanspass. Resten av passets data kan du hitta här: