Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-17

Två pass, två rekord och en Skåneresa

Hej och god eftermiddag!

Morgonens inlägg om att Bianchi och jag nu går skilda vägar mottogs varmt och jag måste säga att det verkligen var skönt att se. De flesta idrottare avslutar oftast bara sina samarbeten genom att presentera det nya. Ibland utan att ens ha en dialog med förra sponsorn om att man inte längre kommer att samarbeta.
Men Bianchi och jag har haft ett väldigt långt och nära samarbete så det kändes naturligt att göra på detta vis. Jag har givetvis pratat med Bianchi om detta innan jag skrev blogginlägget också, tro inget annat. Dessutom så har jag ju en lite speciell koppling till alla er som läser min blogg varje dag och jag vill ju hålla er uppdaterade på vad som händer. Jag berättar ju nästan allting för er så det känns naturligt att även ta med er på denna resa.

Idag har jag varit hemma med Frida igen, men hon är på bättringsvägen i alla fall och det är skönt att se. Igår var det rätt jobbigt, idag finns det hopp om livet igen. Vi har varit ute en stund på gården också, jag passade på att tvätta Lindas och min cykel medans hon gick runt och lekte lite för sig själv.

I förmiddags så handlade vi efter att ha lämnat av dom tre stora barnen på skolorna. Kom hem, gjorde i ordning mig för lite testcykel samt dukade fram en bulle och lite saft åt Frida nere i källaren. Så brände jag av ett pass med 10 spurter. Tänkte som så att hon nog kunde hålla sig sysselsatt den tiden och skulle det skita sig så är det ju bara att kliva av. Jag kör spurter på 5-10 sekunder där jag maxar allt vad jag kan och sedan så trampar jag lätt i en minut och 50 sekunder innan nästa spurt tar vid. Totalt 20 minuter alltså men så värmde jag upp några minuter och trampade ur lite efteråt också. Frida tycker det är kul att få vara nere i källaren, så dom 27 minuterna som passet tog hade hon inga problem med. Dessutom är ju spurterna så korta att mitt fokus på själva cyklingen max består av 100 sekunder.

Nåväl. Tidigare hade jag som bäst kört samtliga spurter över 1100 watt där den sämsta var på 1120 watt och två stycken var över 1200. Idag körde jag också samtliga över 1100 watt, den sämsta var på 1135 och jag hade sex stycken över 1200. Dessutom så hade jag en högsta peak-watt på 1440 watt, ynka 4 watt från mitt all-time high!

Lägger man ihop samtliga 10 peak-watt och tar ett genomsnitt så landade dagens pass på 1221.6 watt. Den här informationen är mest för min egna träningsdagboks skull, men bloggen är ju min träningsdagbok också så ni får ta del av infon.
Så här såg förmiddagens spurtpass ut, visualiserat genom en effektkurva. Rekord!

Nu på eftermiddagen så kom Ronya och hämtade Frida och plötsligt så hade jag tid för att köra ett andra pass med testcykel. Det hör ju inte till vanligheterna att jag kör testcykel två gånger om dagen och det är ju extremt ovanligt att jag kör testcykel när cykeldatorn är på dag-läge.

Dunkade väl igenom ett par tjugor på 316.8 respektive 320.1 watt vilket innebär nytt rekord på 2x20! Gjorde en ansats på en tredje tjuga också men var tom i tanken och slog av 5:50 in i den. Gyllene läge att ta det rekordet med annars då jag kört så bra på dom två tjugorna som jag genomförde. Men, jag ska ju ha något rekord kvar att slå också... Passdata från idag.

Så två pass testcykel och två rekord idag. Inte illa!

Nu ska jag packa ihop några prylar bara och sedan så ska jag faktiskt åka ner till Skåne och hänga med Linda och hennes barn där i helgen. Det blir nog lite stigcykling också vad det verkar! Tar en omväg via Stockholm för att skjutsa Emily så jag har en lång kväll i bil framför mig. Är väl framme typ klockan ett om allt går smidigt.

Vi hörs från Skåne imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar