Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-21

Tävlingsträningen på Jungfruberget


Hoj!

Jag kom iväg till Jungfruberget och det gick ju att cykla där. Det var lite is och snö på några ställen men det störde inte egentligen. Men blött var det nog överallt i alla fall. Det var tre riktigt unga förmågor på plats, tre cykelgymnasieförmågor, en cykelgymnasietränarförmåga och tre förmågor som var äldre än jag. Å så jag då, förstås. Blandat gäng sportiga cyklister med andra ord.

Upplägget var lika enkelt som genialt; tre heat på två varv vardera. För mig innebar det lite drygt 10 minuters högintensiv körning per heat.

Magister Henke var snabbast idag med Linus på rullen. Jag var tredje snabbast men inget riktigt hot, även om jag närmade mig heat för heat. Jag skojade och sa att om vi körde fem heat till så skulle jag nog kunna hänga med dom. Det är väl sådär när man är gammal som jag ändå är, gubbseg. I sista heatet så var jag bara typ tre sekunder efter när vi hade kört första varvet, men sen tappade jag mer än tre sekunder på andra varvet då jag liksom tappade hänget.

Bra skit ändå, skoj med hetsträning och precis vad jag behöver. Jag behöver liksom lära mig att ta i så pass mycket att jag pressar mig det där lilla extra.

Heat-data:
1.
Tid: 10:43
Sträcka: 3.28 km
Snitt/maxpuls: 171/177

2.
Tid: 10:30
Sträcka: 3.2 km
Snitt/maxpuls: 173/180

3.
Tid: 10:32
Sträcka: 3.18 km
Snitt/maxpuls: 172/178

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar