Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-21

Tävlingsträning på Jungfruberget idag!(?)

Hej och godmorgon!

Igår så såg jag följande på Facebook:


Alltså egentligen så är jag lite skeptisk till möjligheterna att cykla skog på ett bra vis här i Falun då det nog är lite för mycket is och även snö ute i skogarna än för att det ska gå att göra med flyt och bra säkerhet. Så jag skippar hellre än att åka ut, halka runt och bli förbannad. Meeeen att träningstävla är ju skoj så jag tänkte nog ge det ett försök. Går det inte bra så finns ju Monarken kvar nere i källaren.

Vaknade dock upp till ett snöfall idag, igen. Men det ska bli ett antal plusgrader under dagen så om det bara kan sluta lite snabbt så hinner nog detta smälta innan 17:30 idag. Annars så går det ju faktiskt bättre att cykla på några centimeter snö än det gör att cykla på is också så det gör nog inget.

17:30 träningstävling är alltså planen för min träning idag. Hur ser dina träningsplaner ut?

5 kommentarer:

  1. Herregud, jag trodde att det här inlägget var ett par månader gammalt. Snöar det fortfarande så jäkligt i Falun? :) Nåväl, det är bara att cykla vidare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har snöat två morgnar på raken nu, men det smälter ju under dagarna. Det hade gärna dock fått låta bli att snöa nu...

      Radera
  2. Blir det en ny film? Vore snällt mot oss som bara får cykla inne om du laddade upp några nya race!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ingen idag, men det borde väl komma något rörligt material från mig snart igen tycker jag.

      Radera
  3. vi gör ett försiktigt mastervarv tillsammans. därefter beslutar vi om vi far hem eller kör race. vi riskar inget med glashal is. huvva

    SvaraRadera