Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-04

Omvägscykling med 10 backtryck

Hej och godmorgon cykelvänner!

Det är snart dags för mig att cykla en sväng men jag tänkte först berätta lite om gårdagens hempendling samt lite planer för denna dag...

Igår körde jag tempopendling till jobbet, vilket givetvis var fruktansvärt jobbigt. Cykeldatorn rekommenderade 72 timmars återhämtning men redan 10 timmar senare så var det dags att cykla hem igen. Jag funderade några gånger fram och tillbaka på hur jag skulle cykla hemåt men ändå få det till träning och inte bara transport. Jag kom fram till att jag ville cykla omvägar hem, få ihop några maxinsatser i kortare backar och därmed bli riktigt trött.

Efteråt så tog jag en bild för att visa hur trött jag blev. Ser ni? Riktigt trött.

Totalt så fick jag ihop två timmar och 52 minuter och med dom korta men högintensiva insatserna under dom där timmarna så gick det bra att bli trött också. Att bara köra distans är ju en sak, men att köra distans med högintensiv träning i gör ju det lilla extra. Totalt blev det tio backintervaller där nio av dom höll sig mellan 22 och 53 sekunder i längd. Alltså längre spurtbackar. Sen så hade jag också med en backe som tog 2:47 när jag kom till Falun, det var backen från Källviken och upp mot Tallen.

Jag hade några kortare bitar på stigar också faktiskt, men det gäller ju att det är upptrampat eller att skotrar har åkt där för att det ska gå att cykla. Vi har en del snö kvar här... Ändå kul att få hålla igång lite med tekniken.

Min plan för denna lördag ser ut ungefär så här, med reservation för ändringar:
Cykla
Hänga på stan med Frida
Kolla på Strade Bianche (läs mitt inlägg från igår med info om tävlingen och hur du ser den)
Åka till Lugnet för att se IBF Falun - AIK

Det där låter väl som en riktigt härlig dag det? Hur ser din lördag ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar