Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-25

Jag hade chansen att misslyckas och jag tog den!

Hej och god kväll!

Om vi plockar upp tråden från i förmiddags då vi var i ishallen så skjutsade jag ner Linda till stan för att köra Spin of Hope tillsammans med Team Ormsalva. Barnen och jag gick först runt i en leksaksaffär, åt sedan lunch på deras favoritställe Mimos och gick sedan och handlade lite lördagsgodis och middag till imorgon. När vi var och handlade så blev Linda klar med sin träning, bra tajming ändå. På väg hem så plockade vi med oss en kompis till Filip och en kompis till Ebbah, så det blev både full bil och fullt hus ett tag.

Idag hade ju jag planerat vilodag. Men, Linda tyckte att jag skulle köra en Kompiskamp på min vilodag, för att ha chansen att misslyckas en gång innan månaden är slut. Så jag fick väl lov att anstränga mig trots planerad vilodag alltså. Tyckte det gick ganska bra, sedan blev det jobbigt efter typ åtta minuter och efter 10:39 på tangerat personbästa (355.2 Monarkwatt) så gav jag upp. Pulsen hade bara hunnit upp till 177 men benen var rätt stumma. Egentligen så var det väl pannbenet som tog slut först och bara att klara 10:39 på personbästa tycker jag lovar gott inför nästa försök. Jag borde ju kunna ha en snittpuls närmare 180 på en sådan här övning, så det finns nog mer att ge.

Linda har ju svårt för att vila och så, så förutom att hon körde Spin of Hope idag så körde hon också ett maxtest med gott resultat. Sjukt imponerande, undrar hur bra det hade blivit utan spinningpass några timmar innan och kanske med en vilodag dagen före maxtestet?

Det var ett band som soundcheckade när vi skulle äta mat, så vi fick lite livemusik på köpet till Fridas stora glädje. Ebbah gillade det också skarpt.

Jag tog en Redbull innan min kompiskamp, med min känslighet för koffein så tar det nog några timmar innan jag somnar i natt...

Stumt. Nästa gång kör jag 20 minuter på personbästa, så får jag det ur världen. Enklast så. 

Nu ska jag fira Lindas lyckade maxtest med lite rom & russin-glass, ha en härlig lördagskväll med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar