Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-05

Dagen so far

Hej och god kväll, vänner!

Såg ni förresten att Hanna Nilsson blev 14:e i Strade Bianche igår? Grymt bra ju. Idag kollade jag på Paris-Nice, vilken slaktetapp det blev och stora tidsdifferenser. Det kommer nog att bli en högoktanig fortsättning på det etapploppet. 

Highlights från damernas Strade Bianche: 


Vill ni se dagens etapp av Paris-Nice så kan ni göra det här:


Innan jag kollade på Paris-Nice idag så började dagen ju redan lagom till Vasaloppssstarten. Hann dock inte riktigt se slutet innan övriga familjerelaterade aktiviteter tog över. Så jag pausade live-sändningen på SVT-Play och kunde se slutet när jag kom hem igen. Jag måste väl erkänna att jag inte är något större fan av den där typen av avslutningar när stora grupper gör upp i en klungspurt på Vasaloppet.

Hur som helst. Innan jag såg slutet på Vasaloppet eller Paris-Nice så hämtade Frida och jag Filip och Ebbah från tåget. Därifrån drog vi direkt till Filips hockeymatch. Vi kom dit så han kunde hoppa in ungefär halvvägs in i den första perioden av tre. Det blev ändå ett mål från Filips klubba och seger med 8-7 i en spännande match mot Hedemora. 

Mycket fokus på Filip i detta inlägg, men idag har han liksom stulit showen lite. På eftermiddagen så skulle storfiskar'n testa sin fiskeutrustning som han fick i julklapp. Det slutade med bottennapp och ett kliv genom isen när han skulle dra loss bottennappet. Kikar ni noga på bilden nedan så ser ni att han är blöt långt upp på låret....
Kallt.

Idag har jag känt mig både sliten och trött sedan gårdagen och givetvis dom föregående dagarnas träning. Är ändå fast besluten om att få till ett pass även idag för att jag har blivit riktigt träningsmotiverad. Säsongen närmar ju sig och jag hoppas givetvis komma i form inför den, är grymt motiverad!
Igår glömde jag att posta denna bild. Troligtvis gårdagens bästa cykelbild, så det var ju lite dumt. Ni får den nu istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar