Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-23

Bra känsla på Le Peloton!

Hej och god morgon!

Vilken god morgon det blev också då. Strålande sol och snabba cyklister som cyklade fort. Jag hade dessutom en bra känsla och snabba ben, sånt är ju alltid lite extra trevligt och sätter guldkant på en i övrigt redan fantastisk morgon. Jag var till och med i tid till samlingen, så bra start på dagen hade jag!

Lite ofokuserat på morgonen?!

På väg in till samlingen.

På samlingsplatsen. Det kom en till cyklist innan vi rullade iväg och så mötte vi upp ytterligare en. Så totalt tio cyklister idag. Jag tänkte igår att det var skönt att slippa dubbdäcken nu så alla skulle åka på likvärdigt lättrullade cyklar. Så visade det sig att det var cross som gällde idag...

Fartsträcka 1/3.

På väg till fartsträcka 2.

Slutet av fartsträcka 2.

På väg mot den tredje och sista fartsträckan.

På väg hem igen efter avslutad snabbcykling.

Jodå, det där gick ju bra. Många pigga ben på första fartsträckan och där var vi nog fem stycken som kom ungefär samtidigt fram. Den andra fartsträckan startade ganska kontrollerat innan Jonas P satte fart i backarna från Slaggen/Aspeboda och bort mot Olsbacka. Jonas D hängde på och jag kunde ställa ut cykeln i omkörningsfilen och köra ikapp. Bra känsla! Speciellt jämfört med tidigare gånger då jag kanske snarare har varit den som släppt lucka och nu fick jag istället vara den som täppte luckan. Andra halvan av fartsträcka 2 så körde vi tre ihop. I den sista fartsträckan så blev det återigen vi tre efter första backen och sedan körde vi på så till Falun igen. Jag hade bra ben och kunde ta mitt jobb med förningarna också även om det i vanlig ordning var Jonas P som köttade mest. Skoj på hoj idag!

De flesta stannade och fikade på Focus men jag var en av dom som avstod, hade ju ett par barn hemma som ska till skolan/fritids nu. Hoppas att er morgon också varit bra?! Tack för sällskapet idag grabbar, vi ses och hörs!

Fartsträcka 1:
Tid: 6:57
Sträcka:4.82 km
Snitt/maxhastighet: 41.5 / 54.3 km/h
Snitt/maxpuls: 166 / 179

Fartsträcka 2:
Tid: 8:20
Sträcka: 5.18 km
Snitt/maxhastighet: 37.3 / 47.6 km/h
Snitt/maxpuls: 169 / 181

Fartsträcka 3:
Tid: 12:29
Sträcka: 8.29 km
Snitt/maxhastighet: 39.8 / 52.8 km/h
Snitt/maxpuls: 171 / 181

Jonas Axforsen fångade mig på bild efter avslutad snabbcykling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar