Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-20

Jobbig pendling med trötta ben


Hej och god kväll!

Först och främst vill jag tacka för responsen på eftermiddagens inlägg om min målsättning och Långlopppscupen. I morse så cyklade jag till jobbet före frukost och med slitna ben, försökte ta i lite men insåg att det var klokast att återhämtningscykla till jobbet för att istället göra en eftermiddagsattack.

Väl på jobbet så pumpade jag i mig godis och på eftermiddagen så tog jag en kopp kaffe. Är så pass koffeinkänslig att jag får en rätt bra kick av bara en kopp kaffe. Så när jag väl skulle hem så var huvudet piggt i alla fall men benen protesterade högljutt. Jag tvingade ändå benen att trampa på så gott det gick och det är väl bra det med, att då och då köra hårt även med slitna ben. Min maxpuls idag var densamma som min arbetspuls på tempopendlingen i fredags. Lyckades ändå få ett snitt på 85.4% med kallstart och fram till Tallen i Falun. Då hade det gått 40 minuter och dom sista 20 körde jag lite lättare.

Skönt att ha tränat, kört hårt och fått drygt två timmars träning till samlingen.

Det har ju varit vårväder några dagar nu så att grusvägen mellan Vassbo och Olsbacka hade till och med blivit mjuk. Så det var mjuk grusväg, is, slush och blöt asfalt. Ingen jättefest. Cykelbanan på bilden ovan visar ju att man inte jobbar ihjäl sig med underhållet av cykelbanorna.

Kom hem till ett dukat bord med fem ivriga barn och Linda bänkade för taco-middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar