Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-13

Godmorgon

Hej och god morgon!

Sliten igår eftermiddag, kväll och nu på morgonen. Gårdagens distanspass blev rätt bra. Idag blir det nog en vilodag efter fyra dagars träning. Dessutom jobbar jag till 20.00 idag vilket väl inte direkt kommer göra att jag känner mig så mycket fräschare i kväll. Vila bör man, annars dör man.

Tar kort med min nya kamera via mobilen just nu, smidigt! Ni som kan mest, vilket program är bäst för att redigera bilder i? Alltså raw-bilder. Med bäst så menar jag lättarbetat och bra, jag tänker inte spendera timmar med att redigera en bild.
Husharen.

Dags att rulla iväg till jobbet och tolv, härliga, arbetstimmar!

5 kommentarer:

  1. Jag skulle säga Adobe Lightroom för att redigera raw-bilder. Kan det mesta och har de flesta av Photoshops funktioner.Du har möjlighet att lägga samma inställningar på flera bilder i batcher om det skulle behövas.

    SvaraRadera
  2. Säger som Magnus. Lightroom. Bäst för RAW-bilder och det går fort att göra redigeringar. Finliret kan man göra i Photoshop om man vill. Om jag inte är helt ute och cyklar tror jag snapseed i mobilen kan hantera RAW. Jag brukar i bland fota i RAW oxh jpeg och köra ut jpeg-bilden i sociala medier. Snabbt redigerad i ex snapseed.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. +1 på Lightroom, enkelt att komma igång med grundredigeringar.

    SvaraRadera