Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-12

En strålande cykeldag

Hej och godkväll!

Har suttit här vid datorn ett tag och bara kollat på Svenska Rallyt istället för att blogga. Är fortfarande rätt distanstrött och har från och med i kväll börjat äta godis igen. Slutade ju den 7:e november, hade ett juluppehåll där jag åt godis på julafton och juldagen men kör nu på som vanligt igen. Skönt, efterlängtat och väldigt gott!

Vi blev fyra tappra som lämnade Falun idag, det var Lars Bleckur, Jimmy Bodin, Linda och jag. Temperaturen låg kring minus tio när vi stack iväg men det var soligt och fint. Vi körde snabbaste vägen ut till Bjursås för att gå på skoterspåren efter Bjursås Ski Center.

Lars, Jimmy och Linda.

Lars är nybliven pappa så han vände hemåt efter en dryg timme. Vi andra fortsatte vidare på skoterspåren. Det hade kommit någon centimeter snö sedan senast jag var här så spåren var lite långsammare idag. Det gjorde dock inget för det var väl så fint ute idag?!

Blå himmel och skoterspår är ju inte helt fel alltså.

Vi träffade på en skoteråkare och åt kanelbulle. Man kan nästan se på bilden att Jimmy är trött här. En stund senare så vände han om då passet dragit ut lite på tiden och han är på väg tillbaka efter sjukdomsbekymmer.

Linda och jag fortsatte och fick vår belöning en stund senare. Toppen av Ärtknubben!

Även Linda hade börjat bli lite krispig så hon la sig plötsligt ner i snön för att vila en stund (eller var det en vurpa kanske?). Som den gentleman jag är så var jag snabbt framme med mobilkameran för att föreviga det hela.

Det är ju mestadels uppför på skoterspåren till Ärtknubben, men istället blir det ju mycket utför på tillbakavägen. Linda började dock som sagt bli lite trött så vi svängde av skoterspåren efter ett tag och tog grusvägar och vägar hemåt istället.

Jag fick agera lite lok och knuffhjälp på hemvägen och lyckades väl på så vis bli rätt krispig jag med. Vi stack efter nio på morgonen och kom hem till tre på eftermiddagen och allt jag stoppat i mig var en och en halv kanelbulle. Det tog jag igen här hemma sedan.

Ett par bilder på mig, fotograf: Linda

Nu lär jag försöka få något gjort här hemma innan det är läggdags, ny vecka med nya möjligheter väntar bara några timmar bort!

1 kommentar: