Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-27

Skitben


Hej vänner!

Cyklade en kort vända idag. Alltså det var ändå över fyra timmar, men det bleknar ju lite i jämförelse med 34 timmar. Hade katastrofdåliga skitben från start och det höll i sig genom hela passet. Första timmen på isväg och kraftig motvind hade jag i drygt två timmar. Det gick så sakta att jag en gång stannade för att snurra på hjulen för att se om bromsen låg i eller vad som var fel. Tyvärr var det inget fel på cykeln...

Men en dag som denna så får jag vara nöjd med att jag i alla fall genomförde passet och fick mina timmar/kilometer. Ibland kan ju benen bara gå av sig själva men idag fick jag liksom mentalt anstränga mig för varje tramptag kändes det som. Det var som att försöka vispa runt ett par betongsuggor. Förhoppningsvis så var detta en dålig dag och att detta pass nu gjorde kroppen mer redo för kommande pass, för ska jag få ihop mina Rapha-kilometrar så lär jag nöta på nu.

Nöjd med att ha tagit mig igenom det, men det var ingen behaglig upplevelse. Jag hade i alla fall tur med vädret!

3 kommentarer:

  1. Inte illa pinkat i den vinden!

    SvaraRadera
  2. Vad har du för vinterdäck och vad är det för fräck styrstam?

    SvaraRadera