Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-24

Rapha Festive 500 dag 1 och julafton

Fint med soluppgång.

En till soluppgångsbild. Lika bra att passa på när man har chansen.

Hej och god kväll, kära cykelvänner!

I morse "hann jag med" att cykla 59.8 kilometer innan julfirandet. Enligt Garmin blev det 59.95 men det är ju STRAVA's distans som gäller i #Festive500. Följ mig på STRAVA, om ni vill.
Eftersom jag inte hann med något riktigt distanspass så valde jag att trycka på lite mer istället. Snittade 80.7% av max i lite drygt 123 minuter och sedan så slog jag av på tempot lite när jag rullade ner mot Falun. Sista kvarten var det inte mycket krafter kvar. Snitthastigheten blev respektabla 25.5 med monsterdubbdäcken. Körde runt Runn och det fanns både is och asfalt. Imorgon blir det alldeles säkert fritt från utecykling för min del, så det var skönt att få några kilometer på #Festive500-kontot.
Dagens Garmin-data:

Efter cyklingen så bestämde jag mig för att jag som slutat äta godis får äta godis på julafton. Sedan tidigare så har ja också undantag inför tävlingar. Tur var väl det då två av tre paket till mig visade sig innehålla godis.

Julfirandet blev ganska intensivt, som det gärna blir med unga barn och efteråt så slocknade Frida (och kanske även hennes pappa en kort stund) till Kalle Anka.

Nu leker barnen med sina julklappar och det är dags för lite risgrynsgröt innan åtminstone Frida ska få sova. Just nu är hon skitsur för att jag har glitter i taket och säger "bajsko du" till mig. Sovdags alltså.

Vi hörs imorgon igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar