Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-22

Ny dag, nya möjligheter


Hej och god förmiddag!

Idag är det torsdag, men ändå inte någon vanlig torsdag. Frida 2 år sitter på stolen bredvid mig och sjunger som den sångfågel hon blivit. Filip 9 år är på sitt rum och spelar TV-spel. Ebbah 8 år sitter i soffan med sin iPad och Emily 15 år är på sitt rum fortfarande, osäkert dock om hon sover eller bättrar på sitt snapscore.

Idag är det torsdag vilket innebär att Ebbah ska rida. Det blir höstterminens sista ridning och efteråt har jag lovat att vi ska äta ute någonstans. Det ser vi fram emot båda två även om denna sista gång nog innehåller hoppning.

Emily är ju 15 år nu, en termin kvar i nian och igår visade hon sina betyg från höstterminen. Vi har ett bonussystem där hon får pengar för varje betygshöjning hon gjort och denna gång hade hon höjt sina betyg i fyra ämnen och inte sänkt sig i något. Nu ska ju inte pengar motivera henne till att göra bra ifrån sig i skolan, men om det kan hjälpa till att anstränga sig det lilla extra så är det en billig investering i hennes framtid.

Gårdagens inlägg hoppas jag att ni ändå tog som något positivt, även om jag kanske gnällde lite också. Jag känner ju att jag kan dela med mig en del om mitt privatliv, även om jag inte skriver om allt. Jag vet också att allt jag skriver tolkas av er så jag försöker samtidigt att vara tydlig och inte skriva allt för svävande. Men ibland går inte alltid budskapet fram som det var tänkt. Jag är hur som helst glad över att vara ledig länge och jag behöver det för att det har varit mycket på sistone.

Om tre dagar så är Linda på väg hit på sin cykel, sedan stannar hon här ett antal dagar innan vi åker ner till Skåne tillsammans (med bil...). Det är ju en skaplig cykeltur hon ska ta sig igenom men jag tror hon har det som krävs för att klara det. Det blir nog någonstans mellan 65 och 70 mil om man cyklar från Bjärred till Falun...
Vill ni hänga med på hennes resa så gör ni det bäst via hennes Instagram-konto och vill ni stötta hennes projekt så gör ni det bäst via hennes projektsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar