Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-26

Linda kom fram


Hej och god kväll!

Linda kom fram ungefär 20 över två idag. 33 timmar och 40 minuter ungefär tog hela resan på 645.2 kilometer, vilket ger ett snitt på 19.16 km/h inklusive pauserna. Hon sa själv att dom första 40 milen kändes oväntat lätta men sen var det ju 25 mil kvar också. Från Lindesberg har det varit mer eller mindre en enda lång plåga in till målet. När hon kom fram så sa hon att hon hade ont precis överallt. Nyss så sa hon att magen är det enda som hon inte har ont i, så nog är det lite jobbigt allt att cykla 65 mil med MTB.

Just nu så är Linda den i Sverige som kört längst av alla på Rapha Festive 500 och när hon laddade upp sin tur så låg hon sjua bland samtliga i alla länder.

Om ni vill läsa lite mer så har Kvällsposten skrivit en artikel om Lindas cykeläventyr. Hennes insamling har nu passerat 20.000 insamlade kronor, grymt bra ju!

Jag skötte mig nog som cykelpojkvän ändå och i kväll så tänkte jag testa att vara cyklist själv en stund. Det blir ett pass i källaren idag och imorgon sticker jag ut för att samla lite Rapha-kilometer. Två vilodagar nu så jag lär snitta 88 km dom sista fem dagarna av utmaningen. Hej och hå...

3 kommentarer:

  1. Det här är helt fantastiskt!! Och alla som cyklar Festive 500.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas hon vinner hela Rapha 500-grejen, hon är så tokigt värd det!!!

    SvaraRadera