Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-17

Distanspass i vinterlandskap och Linda grillade mig


Hej och god kväll!

Hoppas att ni har en riktigt bra lördag, så här dagen före fjärde advent. Här hemma bakas det lussekatter, spelas TV-spel, ritas och bloggas just nu.

Linda och jag hann med en tretimmarstur via Sågmyra och backen upp till Solarvet tidigare idag. Inget solsken men väldigt vintrigt och fint ändå, som ni kan se på bilderna ovan.

Jag körde ju med dubbdäck för första gången denna vinter och hade dessutom ganska lite luft i slangarna. Det känns ju att det går tyngre, helt klart. Tyckte ändå att det gick ganska fint idag och när vi kom till backen så sprätte jag till i en intervall på elva minuter och 22 sekunder med 90.6% av maxpuls som snitt. Härligt med mjölksyra och stumma ben igen!

När vi började närma oss Falun så tänkte jag att det nog skulle bli några minuter över tre timmar idag, men istället för att köra lätt och ledigt sista biten så fick Linda plötsligt diamantben och tände grillen. Hon var tydligen sugen på lite grillad Öijer till middag!
Jag fick bita i rätt bra i backarna längs Gamla Leksandsvägen för att inte släppa iväg henne:
Kul för Linda...

Hem kom vi och jag fick strax under tre timmar på klockan men var väl nöjd ändå. Nu är jag sådär härligt distansseg men ändå peppad inför nästa träningspass.

Dagens Garmin-data:

1 kommentar: