Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-12-03

Är inte i toppform


Hej och god eftermiddag!

Nu har jag kört två cykelpass på fyra dagar, inte illa! Något som däremot är illa är väl min form just nu. Det gick långsamt, med låg kadens och hög puls. Benen gick runt men helt utan något som helst tryck på pedalerna. Nästan snudd på jobbigt faktiskt. Nu måste jag vända detta och hålla igång med träningen så att det blir någon ordning på detta kroppskrälle.

Det enda som går uppåt gällande mig och min cykling är kroppsvikten. Har gått upp 7,5 kilo denna höst/vinter och har inte vägt så här mycket sedan nyår 14/15. Inte heller så kul. Men men. Träningen gör nog att formen blir bättre på flera plan. Jag mår ju väldigt bra av att cykla också och det är nog den största vinsten med regelbunden träning.

På eftermiddagen idag har vi bakat pepparkakor här hemma och barnen har ätit godis. Själv så firar jag min 26:e godisfria dag just idag.

Imorgon väntar hockey för Filip, andra advent och störst av allt är att Frida fyller två stora år. Det ser vi fram emot!

1 kommentar: